Veelgestelde vragen
Kopen bij CHRONEXT
In onze online shop bieden wij twee verschillende lengtes van bandjes aan voor onze Certified Pre-Owned-horloges. Onze CPO-modellen, die gecategoriseerd worden als herenhorloges, hebben een bandje met een lengte van 18 centimeter. De Pre-Owned-modellen, gecategoriseerd als dameshorloges, zijn iets kleiner en hebben een bandje met een lengte van 16 centimeter.
Deze informatie geldt voor onze Certified Pre-Owned-modellen, en de lengte van het bandje kan verschillen voor nieuwe horloges.
U kunt gemakkelijk en veilig betalen met uw bankpas of creditcard (Mastercard, Visa en American Express). Om de grootst mogelijke veiligheid te garanderen, bieden wij de volgende twee diensten aan: Verified by Visa en Mastercard Secure Code. Uw creditcardgegevens zijn beveiligd met een wachtwoord.
We bieden momenteel de mogelijkheid om te betalen in termijnen aan in Duitsland. Meer informatie is beschikbaar bij afrekenen.
CreditPlus (Duitsland)
Samen met onze partner, CreditPlus Bank AG, bieden we een eenvoudige en snelle manier om uw horloge achteraf te betalen in termijnen. Dit doen we tegen eerlijke voorwaarden. De effectieve rente bedraagt 7,99%*.
Om te kunnen betalen in termijnen dient u een aanvraag in te dienen bij CreditPlus. Ga daarvoor naar de kassa en voer uw persoonlijke gegevens in. U kunt ook kiezen voor de optie "Financiering aanvragen". U wordt dan doorgestuurd naar CreditPlus waar u de aanvraag kunt afronden. Nadat CreditPlus de aanvraag heeft geaccepteerd bevestigen wij de orderbevestiging.
- 7,99% effectief jaartarief over een periode van 120 maanden, kredietbemiddeling alleen uitgevoerd voor CreditPlus Bank AG, Augustenstraße 7, 70178 Stuttgart. Deze details zijn gebaseerd op het ⅔-voorbeeld volgens § 6a Abs. 4 PAngV.
Het kan voorkomen dat u een aanbetaling van 30% voor een horloge moet doen. Mocht u besluiten niet door te gaan met de aankoop, dan wordt het volledige bedrag teruggestort.
Houd er rekening mee dat CHRONEXT zich het recht voorbehoudt een niet-restitueerbare aanbetaling te vragen voor reparatieopdrachten en bestellingen van reserveonderdelen.
Ja, dat kan. Wanneer u kiest voor deze betaalmethode, ontvangt u na het plaatsen van uw bestelling een bevestigingsmail met daarin de CHRONEXT bankgegevens. Houd er rekening mee dat de bestelling pas wordt verwerkt als we de betaling hebben ontvangen. Zorg ervoor dat bij de overboeking het ordernummer is vermeld als betalingskenmerk. Afhankelijk van uw bank kan het één tot vier werkdagen duren voordat de betaling binnen is.
Zeker. In onze CHRONEXT lounges en boetieks kunt u ter plaatse betalen. Wij accepteren contant geld, creditcards en pinpassen. U kunt het openstaande bedrag ook splitsen en het bedrag deels contant en deels per creditcard of bankpas te betalen. Let op de daglimiet van uw bankpas. Indien nodig kunt u de limiet bij de bank verhogen.
Houd er rekening mee dat wij geen horloges (meer) voor u in voorraad hebben en dat in dergelijke gevallen de betaling moet plaatsvinden op het moment van de bestelling en niet op het moment van afhalen. Als u contant wilt betalen, neem dan contact op met onze klantenservice om een afspraak te maken.
Informatie over de wet inzake het witwassen van geld
Overeenkomstig de witwaswetgeving zijn wij verplicht een risicoanalyse van onze contractanten uit te voeren voor contante betalingen vanaf 10.000 euro. De controle vindt realtime ter plaatse plaats.
Samen met onze partner Ratepay bieden we al onze klanten die in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland wonen de optie 'Kopen op rekening' aan. Na de bestelling ontvangt u via e-mail de factuur. Uw horloge(s) word(t)en zo snel mogelijk verzonden. Na ontvangst van de goederen hebt u 14 dagen de tijd het openstaande bedrag gemakkelijk en comfortabel per overschrijving te betalen. De rekeninggegevens van Ratepay staan vermeld op de factuur. Wij vragen uw begrip voor het feit dat de leveringstermijn voor deze betaalwijze om veiligheidsredenen met 24 uur verlengd wordt.
Daarnaast kunnen alle klanten die in Duitsland en Oostenrijk wonen ook als betaalmethode 'Betalen in termijnen' selecteren. Tegen een lage rente.
Zodra u de bestelling hebt geplaatst, stuurt CHRONEXT u per e-mail de rekening naar het door u opgegeven e-mailadres.
Maak het openstaande bedrag rechtstreeks over naar Ratepay. U vindt de bankgegevens in de factuur die wij per e-mail naar u hebben gestuurd. De betaling dient uiterlijk 14 dagen na ontvangst van uw bestelling te worden voldaan.
Samen met onze partner Ratepay bieden we u eenvoudige en veilige betaalmethoden aan, afhankelijk van het land van uw bestelling:
1) Kopen op rekening
Al onze klanten woonachtig in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland kunnen betalen met 'Kopen op rekening'.
2) Termijnbetaling
Al onze klanten woonachtig in Duitsland en Oostenrijk kunnen we naast 'Kopen op rekening' ook 'Betalen in termijnen' aanbieden.
Zodra uw betaling is ontvangen, of in geval van termijnbetaling afgesloten, ontvangt u van Ratepay per e-mail een bevestiging van de betaling. Normaliter duurt dit bij 'Kopen op rekening' maximaal drie werkdagen nadat de overschrijving heeft plaatsgevonden.
Uw bestelling wordt zo snel mogelijk klaargezet voor de verzending. Betaling is pas verschuldigd na ontvangst van de goederen, en dient binnen 14 dagen na ontvangst te worden voldaan. Wij vragen uw begrip voor het feit dat de leveringstermijn voor deze betaalwijze om veiligheidsredenen met 24 uur verlengd wordt.
Op basis van de gegevens die u verstrekt, voert onze partner Ratepay een geautomatiseerde risicobeoordeling uit. Als uw gewenste betaalmethode wordt afgewezen, controleert u eerst of alle informatie op de juiste wijze is gespeld. Als de betaling nog steeds wordt geweigerd, selecteer dan een andere betaalmethode of neem contact op met onze klantenservice. U kunt ons telefonisch bereiken op +49 221 98259056.
Klarna Pay Later: With Klarna Pay Later, customers have the option of paying within 30 days and can order the watch to view at home before they commit - without interest or additional fees. Payment is made directly to Klarna Bank AB with debt-discharging effect. CHRONEXT assigns the purchase price claim from the order, including any ancillary claims, to Klarna Bank AB. Klarna thus becomes the holder of the claim. Further details can be found in the Klarna terms of payment and in the Klarna privacy policy.
Klarna Pay Now: With Klarna Pay Now, customers can pay for their purchase immediately by secure bank transfer via Klarna.
Klarna Pay Over Time: With Klarna Pay over Time, customers can choose the option of splitting the costs over 6-36 months in the form of financing. Here, the buyer fills out a simple credit application in real time and receives a decision immediately. Alternatively, customers can choose to pay for their purchase in 3 or 4 instalments via their credit card or bank account. The instalments from the preferred financing source are automatically debited each month. Payment is made directly to Klarna Bank AB with discharging effect. CHRONEXT assigns the purchase price claim from the order, including any ancillary claims, to Klarna Bank AB. Klarna thus becomes the holder of the claim. Further details can be found in the Klarna terms of payment and in the Klarna data protection provisions
Verkopen bij CHRONEXT
We hebben een toegewijd team dat gespecialiseerd is in het taxeren en kopen van horloges. Stuur uw aanvraag hier in en ons team dat gespecialiseerd is in tweedehands horloges neemt contact op om een offerte op te stellen.
Het is mogelijk uw horloge ter plekke te laten taxeren door ons Inkoop en Verkoop Team nadat u vooraf een afspraak heeft gemaakt. Het maken van een afspraak helpt ons om wachttijden te vermijden. Ook kunnen we u op die manier voorzien van een persoonlijk en uitgebreid advies.
U kunt ervoor kiezen om uw horloge rechtstreeks aan ons te verkopen, via een verkoop op commissie basis of het gedeeltelijk in te ruilen voor een ander horloge.
Direct: bij een directe verkoop wordt uw horloge binnen twee werkdagen bij u thuis opgehaald door onze vaste verzendpartner. Na succesvolle inspectie van het horloge door onze gecertificeerde CHRONEXT horlogemakers, zullen wij binnen één tot twee weken het afgesproken aankoopbedrag overmaken. We zullen alle servicekosten dekken, evenals elke renovatie of algehele revisie, mocht dit nodig zijn voor een doorverkoop.
Commissie: Bij een verkoop op commissie basis kunt u over het algemeen een hogere prijs voor uw horloge krijgen. Als u besluit om op commissiebasis te verkopen, neemt CHRONEXT u het hele verkooptraject uit handen.
We doen u een persoonlijk aanbod met een commissie vanaf 10%. Als u daarmee akkoord gaat, wordt uw horloge opgehaald door onze vaste koerier. Op die manier is het horloge volledig verzekerd tijdens het transport. Daarna wordt het horloge gecontroleerd door de gecertificeerde horlogemakers in onze werkplaats. Als het horloge klaar is, wordt het gefotografeerd en te koop aangeboden in onze online winkel. Indien nodig krijgt uw horloge een servicebeurt voordat het online wordt geplaatst. Als dat nodig is houden u daarvan op de hoogte. Wij raden een servicebeurt van uw horloge altijd ten zeerste aan. Dit draagt bij aan een aanzienlijke stijging van de waarde van het horloge.
Uw horloge wordt opgeslagen in onze goed beveiligde kluis totdat het wordt verkocht. Bij succesvolle verkoop rekenen wij het afgesproken commissietarief van de verkoopprijs. Vervolgens betalen wij u het bedrag uit via de bank.
Bij een verkoop op basis van commissie wordt uw horloge op de markt gebracht in onze internationale online winkel. De verkoopperiode is voor elk horloge heel verschillend. Onze inkoopexperts adviseren u hier graag over.
CHRONEXT biedt u de mogelijkheid van een commissieverkoop als de waarde van het horloge hoger is dan £4.500. De commissie is afhankelijk van het horlogemerk en de daarbij behorende vraag. De commissies voor horloges met een hogere vraag zijn kleiner dan de commissies voor een horloge met een kleinere vraag.
Let op: de commissie wordt pas met u verrekend na succesvolle verkoop van uw horloge.
Het horloge is te allen tijde verzekerd door CHRONEXT en een contract legt de voorwaarden transparant vast voor beide partijen. Extra zekerheid voor beide partijen is de e-mailcorrespondentie en de handtekening van de koerier bij het ophalen van uw horloge.
Kiest u voor een directe of verkoop op basis van commissie, dan ontvangt u van ons een vrijblijvende offerte per e-mail. Wanneer u kiest voor verkoop op basis van commissie leggen we dit ook vast in een contract.
CHRONEXT heeft het recht uw horloge 90 dagen lang te bewaren en te verkopen. Als u het horloge binnen deze periode terughaalt, wordt u een bedrag van 199 euro in rekening gebracht, voor de authenticatieservice en verzekerde verzending. Als u het horloge na 90 dagen terughaalt, worden uiteraard geen kosten in rekening gebracht.
Wanneer u uw horloge op basis van commissie aan ons verkoopt, is het volledig verzekerd vanaf het moment van ophalen en voor de periode van opslag in onze zwaar beveiligde kluis.
De kosten voor een revisie of opknapbeurt zijn afhankelijk van de inspanning en materiaalkosten. Na controle door een van onze gecertificeerde CHRONEXT horlogemakers delen we de details met u. Alleen wanneer u kiest voor verkoop op basis van commissie geven we u al eerder de geschatte servicekosten.
Als uw horloge in opdracht door CHRONEXT is verkocht, brengen wij u hiervan direct op de hoogte. Als uw horloge na een afgesproken periode niet is verkocht, nemen we contact met u op om de verdere actie en eventuele aanpassingen (bijvoorbeeld aan de verkoopprijs) te bespreken.
Door onze ervaring op de markt en eerdere verkopen kunnen wij een goede verkoopprijs bepalen voor het model horloge dat u aanbiedt. Zelf een verkoopprijs voorstellen is dan ook niet nodig.
Na het maken van een afspraak kunt u uw horloge ook persoonlijk bij ons te koop aanbieden in een van onze CHRONEXT lounges. Door een afspraak te maken voorkomt u wachttijden en krijgt u persoonlijk en uitgebreid advies.
Nadat de algemene voorwaarden voor de aankoop van uw horloge zijn verduidelijkt, vindt de verzekerde afhaling van uw horloge plaats. Dit gebeurt meestal binnen twee werkdagen na het maken van een afspraak met een van onze geldtransportpartners.
Uw zending met onze verzendpartner kan op elk moment worden gevolgd met behulp van het track-and-trace nummer. Deze wordt na het ophalen per e-mail toegestuurd. We zullen u ook informeren zodra uw horloge goed is aangekomen.
Het verzekerde ophalen van uw horloge wordt uitgevoerd door een van onze geldtransportpartners. CHRONEXT draagt de verzendkosten.
Zodra we uw horloge hebben ontvangen, zullen we u per e-mail op de hoogte stellen van elk van de volgende stappen.
Het referentienummer is het nummer dat aangeeft om welk model horloge het gaat. Het bestaat uit verschillende cijfers en letters. Dit verschilt per fabrikant. Naast het model geeft het referentienummer ook informatie over de materialen en bijvoorbeeld de lunette. Bij de meeste merken vindt u het referentienummer op de achterkant van de horlogekast, op de horlogeband of in de eigendomspapieren. Bij Rolex en Omega staat het nummer altijd in de eigendomspapieren.
Hoewel gewenst, is het niet verplicht om de originele verpakking te hebben om uw horloge aan ons te verkopen. Wel verhoogt de originele verpakking de waarde van uw uurwerk. Let op, we accepteren alleen echt originele verpakkingen en geen fotokopieën.
Als u de exacte leeftijd van uw horloge niet weet, is dit geen probleem. Een inschatting van de leeftijd geeft ons een goede indruk van waarde van uw horloge.
"CPO" betekent Certified Pre-Owned.
Elk horloge wordt gecontroleerd op kwaliteit en authenticiteit in onze eigen werkplaats. Dit zorgt ervoor dat het voldoet aan de strikte interne richtlijnen. In het CPO-proces houden we elk horloge tot 20 keer in onze handen en controleren we alle details voordat het de klant bereikt. Alle horloges op onze website worden geleverd met een CHRONEXT-certificaat dat de authenticiteit van het horloge garandeert en 2 jaar garantie.
Een vintage horloge is 20 jaar of ouder, gedragen en in een staat die past bij de leeftijd.
Het uurwerk is volledig functioneel, maar er is geen garantie dat het horloge waterdicht is. Vintage horloges werden in de loop van de tijd niet alleen gedragen. De vorige eigenaren hebben hun horloge ook regelmatig laten onderhouden (denk bijvoorbeeld aan polijsten en reviseren). Vrijwel ongewijzigde kasten en wijzerplaten zijn daarom een zeldzame uitzondering. Verzamelaars en experts waarderen de eigenheid van vintage horloges, wat steeds meer tot uiting komt in hoge veiling- en verkoopprijzen.
Alle vintage horloges bij CHRONEXT zijn getest op echtheid en worden geleverd met een echtheidscertificaat.
Let op: CHRONEXT kan de waterbestendigheid van vintage horloges ouder dan 25 jaar niet garanderen.
Horloge persoonlijk afhalen
Zodra uw horloge klaar is om opgehaald te worden in een van onze CHRONEXT lounges, ontvangt u een e-mail. In deze e-mail vindt u een link naar de website. Daar kunt u de gewenste ophaaldatum opgeven. Uw horloge wordt vanaf dat moment maximaal 7 dagen bewaard.
U kunt uw horloge dan op het afgesproken tijdstip ophalen in onze CHRONEXT-lounges.
Ja, bij het ophalen van uw uurwerk passen wij de horlogeband graag voor u aan. U kunt ook uw polsmaat doorgeven bij het online bestellen. Onze horlogemakers passen de horlogeband van uw horloge dan aan voor verzending.
Bij veel van de aangeboden modellen is teruggave van de btw mogelijk. Dit is afhankelijk van de belasting van het horloge. Neem contact op met onze verkoopagenten om erachter te komen of uw model in aanmerking komt voor restitutie.
Als u uw horloge persoonlijk ophaalt in een van onze Duitse boetieks of in Zwitserland, ontvangt u de documenten die u nodig heeft voor restitutie.
In Berlijn, Keulen, Düsseldorf, Frankfurt am Main, Hamburg, München en Stuttgart.
Zwitserland: Zug
Duitsland: Berlijn, Keulen, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart
Oostenrijk: Wenen
Verzending & retourneren
Ja, internationale verzending zijn mogelijk en ook gratis. Uw horloge is volledig verzekerd tijdens het transport en alle prijzen zijn inclusief BTW.
Als de koerier u bij de eerste afleverpoging niet thuis aantreft, neemt de toegewezen geldtransportpartner contact met u op en maakt met u een afspraak voor een volgende afleverdatum. U kunt de status van uw zending bekijken via de ontvangen track & trace. Zendingen binnen en buiten Duitsland worden verstuurd via onze geldtransportpartners. Onze verkoopadviseurs beantwoorden graag al uw verdere vragen.
We bieden u een retourbeleid van 14 dagen voor alle online aankopen. Mocht u niet tevreden zijn met uw horloge, dan kunt u het horloge afgeven bij een CHRONEXT-lounge of we kunnen ervoor zorgen dat het gratis wordt opgehaald onze verzekerde koeriers. Zodra het horloge is geretourneerd en geïnspecteerd door onze horlogemakers, krijgt u uw geld teruggestort.
Ook in dit geval nemen wij alle kosten voor onze rekening en organiseren wij de verzekerde retourzending.
Het horloge is volledig verzekerd tijdens het transport. Ook bij ons in de winkel is het goed verzekerd en wordt het horloge bewaard in een stevige kluis.
Houd er rekening mee dat verzending buiten de EU onderhevig is aan lokale belastingtarieven. Met betrekking tot de VS kunt u het volgende verwachten:
Douanekosten: u moet douanekosten betalen, het tarief wordt bepaald door de waarde van uw horloge. Over het algemeen kan dit variëren van 2-5%. We voorzien elke zending naar de VS van een watch-werkblad met alle noodzakelijke specificaties die nodig zijn voor het douanekantoor. Op basis hiervan wordt de uiteindelijke waarde bepaald door de douane-expediteur.
Federale staatsbelasting: een federale staatsbelasting wordt bepaald door een belastingnummer of burgerservicenummer. Het is daarom belangrijk dat bij de bestelling een telefoonnummer en e-mailadres wordt verstrekt. Op die manier kan de plaatselijke douane contact met u opnemen.
Voor alle andere landen: Aangezien het lokale tarief per land verschilt, raden we u aan contact op te nemen met de douane voor meer informatie.
Horloge onderhoud en garantie
Alle reparaties aan het uurwerk van het horloge en de reparaties van waterdichte horloges met waterschade vallen onder onze CHRONEXT-garantie.
De volgende services zijn uitgesloten van garantie:
- Schade aan banden en sluitingen van welke aard dan ook
- Schade veroorzaakt door invloeden van buitenaf (stoot- of valschade, onjuist gebruik)
- Waterschade veroorzaakt door onjuist gebruik
Op het ogenblik kunnen wij de diensten alleen aanbieden in ons Service Center in Duitsland en Oostenrijk. Wij vragen om uw begrip.
Natuurlijk! Onze diensten zijn beschikbaar voor alle horlogeliefhebbers, ongeacht wanneer of waar u uw hebt luxehorloge gekocht.
Ja. Er is geen maximum aantal horloges dat wij aanvaarden, dus u kunt zoveel modellen bij ons bestellen als u wilt. Wij verheugen ons erop u en uw horloge te zien.
Ja, uw horloge is verzekerd gedurende de hele tijd dat het bij ons in het Service Center is en tijdens het transport/de levering.
Nadat u een verzoek via ons onlineformulier hebt verzonden, zal ons servicepersoneel contact met u opnemen om een afspraak te maken voor een overhandiging in een CHRONEXT-lounge bij u in de buurt. Een overzicht van onze locaties vindt u op onze homepage.
Zodra onze horlogemakers de door u gevraagde dienst hebben uitgevoerd, sturen wij u de factuurgegevens. Na ontvangst van de betaling zal ons servicepersoneel contact met u opnemen om een afspraak te maken. Net als bij het uitgaande transport kunt u kiezen tussen gratis terugzending naar uw huis of persoonlijke overhandiging in een CHRONEXT-lounge.
Betaling is pas verschuldigd nadat de gevraagde dienst is verricht. U ontvangt de factuurgegevens per e-mail, zodra de laatste controle door onze horlogemakers is uitgevoerd. Na ontvangst van de betaling wordt het horloge gratis naar u teruggestuurd of is het klaar om overhandigd te worden in een CHRONEXT-lounge.
Momenteel kunt u via bankoverschrijving betalen, als u gebruik wilt maken van een van onze diensten in het Service Center.
Omdat een diagnose op afstand niet mogelijk is, kunnen wij u deze informatie pas verstrekken nadat het horloge is onderzocht door onze horlogemakers. Het controleren van uw horloge duurt gewoonlijk twee tot zeven dagen.
Wij verkopen alleen horloges die wij zelf graag zouden dragen. Omdat vintage horloges 20 jaar of ouder zijn, kunnen onze horlogemakers tijdens de echtheids- en kwaliteitscontrole afzonderlijke onderdelen van het horloge vervangen hebben, om ervoor te zorgen dat u optimale prestaties blijft krijgen. De integriteit van een vintage horloge kan om die reden verschillen van de originele versie. De echtheid van het horloge blijft 100%, want onze horlogemakers gebruiken alleen originele onderdelen van de fabrikant.
Beweeg de kroon van uw horloge naar de opwind positie om uw horloge op te winden. Als de kroon vergrendeld is, kunt u deze losmaken door deze tegen de klok in te draaien. Draai vervolgens de kroon ca. 20-40 keer met de klok mee. Zet hierbij niet te veel druk. Bij een automatisch uurwerk merk je geen weerstand. Het handmatige uurwerk moet worden opgewonden totdat er weerstand wordt gevoeld.
Als het horloge is opgewonden, zorg er dan voor dat de kroon weer wordt teruggeplaatst en wordt vergrendeld. Dit doet u door lichte druk uit te oefenen en tegelijkertijd met de klok mee te draaien.
Een handmatig uurwerk moet dagelijks worden opgewonden.
Bij een automatisch uurwerk kun je de volgende regels hanteren:
- Met dagelijkse maar beperkte beweging van de pols: horloge moet dagelijks worden opgewonden.
- Bij dagelijkse en voldoende beweging van de pols: handmatig opwinden is niet nodig.
- Als het horloge lange tijd niet is gedragen: het horloge moet worden opgewonden.
De volgende afwijkingen zijn acceptabel voor verschillende modellen:
- Chronometer: -4 of +6 seconden / dag
- Anderen: -1 of +2 minuten / week
Vintage horloges hebben geen standaard afwijking, vanwege hun hoge leeftijd. Ook is de staat van ieder horloge anders.
Bij een automatisch uurwerk moet het horloge worden opgewonden door een oscillerend gewicht. Dit oscillerend gewicht wordt geactiveerd door voldoende beweging van het horloge, bijvoorbeeld wanneer het om de pols wordt gedragen. Draagt u het horloge lang niet? Dan is mogelijk dat het horloge met een automatisch uurwerk stopt met lopen.
Of uw horloge is voorzien van een automatisch uurwerk wordt aangegeven door een notitie op de kast van het horloge (op de wijzerplaat of op de achterkant).
Een handmatig uurwerk moet dagelijks met de hand worden opgewonden. Doe dit met de klok mee via de kroon tot weerstand voelbaar is.
Controleer vooraf of uw horloge waterafstotend of waterdicht is. Waterafstotende modellen zijn alleen beschermd tegen licht opspattend water en zijn niet geschikt voor gebruik onder water. Een waterafstotend horloge is niet bestand tegen hevige regen of buien. Wees ook voorzichtig bij het wassen van uw handen met een waterafstotend horloge.
Bij een waterafstotend model is het essentieel dat de kroon goed gesloten is voor gebruik onder water. Bovendien mag u de duwers nooit onder water gebruiken. Laat uw horloge bovendien regelmatig, in ieder geval eens per jaar, bij een speciaalzaak op waterdichtheid controleren.
Vintage modellen mogen niet in contact komen met water, deze horloges zijn erg gevoelig.
Zorg ervoor dat u nooit de datum instelt tussen 20:00 - 04:00 uur. Anders bestaat de kans op beschadiging van het uurwerk. Dit valt niet onder de garantie. Let er bij het instellen van de tijd op of u de tijd hebt ingesteld op de ochtend of de middag.
App veelgestelde vragen
De CHRONEXT-app is exclusief verkrijgbaar op iOS U kunt de CHRONEXT-pp downloaden op:
- iPhone 7
- iPhone 7 Plus
- iPhone 8
- iPhone 8 Plus
- iPhone X
- iPhone XR
- iPhone XS
- iPhone XS Max
- iPhone 11
- iPhone 11 Pro
- iPhone 11 Pro Max
- iPhone SE (2e generatie)
- iPhone SE (3rd gen)
- iPhone 12 mini
- iPhone 12
- iPhone 12 Pro
- iPhone 12 Pro Max
- iPhone 13 mini
- iPhone 13
- iPhone 13 Pro
- iPhone 13 Pro Max
- iPhone 14
- iPhone 14 Plus
- iPhone 14 Pro
- iPhone 14 Pro Max
Om waarschuwingen te ontvangen over prijsdalingen, orderupdates en nog veel meer, staat u de CHRONEXT-app toe om u waarschuwingen te sturen.
Als u updates over een van uw favoriete modellen wilt krijgen, hoeft u alleen maar naar uw verlanglijstje te gaan en de knop om te zetten om de functie 'Waarschuwing ontvangen' te activeren.
Om uw account aan te maken, vult u uw e-mailadres in. Als aan deze e-mail geen bestaand account verbonden is, wordt u gevraagd uw contactgegevens in te voeren en een wachtwoord te kiezen. Controleer na deze stap uw inbox: u zult een e-mail ontvangen waarin u uw e-mailadres moet bevestigen. Nu bent u klaar om in te loggen!
Als u onlangs op een ander toestel producten aan uw winkelwagen hebt toegevoegd, kunt u inloggen om ze te synchroniseren.
Als u onlangs op een ander toestel producten aan uw verlanglijstje hebt toegevoegd, kunt u inloggen om ze te synchroniseren.
Ik heb al een CHRONEXT-account aangemaakt op de website. Kan ik ook in de app inloggen?
U kunt uw account die met de CHRONEXT-app verbonden is gemakkelijk verwijderen in Mijn account > Persoonlijke gegevens. Houd er rekening mee dat uw account van al uw toestellen gewist zal worden en dat uw gegevens geannuleerd zullen worden.
In onze CHRONEXT-app kunt u het plezier van luxehorloges maximaal beleven. Momenteel zijn de volgende functies beschikbaar - en er komen er nog meer: - De gemakkelijkste manier om luxe horloges te kopen en te verkopen - Waarschuwingen bij prijsupdates en updates van de levertijd van een artikel in uw verlanglijstje - Waarschuwingen over details van de bestelstatus - Prijsopgave van uw horloges
Andere veelgestelde vragen
Aangezien we samenwerken met een netwerk van meer dan 400 internationale dealers, vragen we uw begrip dat we vooraf geen informatie over de landcode kunnen verstrekken.
Als u een CHRONEXT-factuur van een externe dealer heeft ontvangen, kunnen wij de echtheid ervan in ons systeem verifiëren aan de hand van het factuurnummer en het ordernummer. Ons serviceteam zal deze informatie graag voor u controleren.
In principe geven alleen wij bij CHRONEXT officiële facturen uit. De gemakkelijkste manier om de echtheid te garanderen is door via onze online shop te kopen.